Pressemeddelelse: Ny bestyrelsesformand i Mannaz A/S

Pressemeddelelse

På den ordinære generalforsamling den 23. april 2019 er Lilian Mogensen valgt som bestyrelsesformand for Mannaz A/S.

Lilian Mogensen, der er professionelt bestyrelsesmedlem, rådgiver inden for digital transformation og forretningsudvikling, effektivisering og forenkling af organisationer, digitalisering, strategi og HR. Lilian Mogensen har i sin karriere været i Danske Bank (koncern HR og ledelsesudvikling), været koncerndirektør og HR-direktør  i ATP og direktør i Udbetaling Danmark, hvor hun har stået i spidsen for ATP’s Administrationsforretning med udbetaling af 245 mia. i velfærdsydelser, herunder gennemført opgaven med at opbygge Udbetaling Danmark og har gennemført en markant digital transformation.

Lilian Mogensen har vundet mange HR-priser til ATP og har deltaget i en række udvalg og komiteer for skiftende regeringer, bla. Inden for uddannelse, kvinder i ledelse, forenkling, digitalisering og afbureaukratisering. I september 2018 har hun udgivet bogen: Dilemmaledelse i praksis, 31 værktøjer til den værdiskabende leder.

”Med Lilian Mogensen som bestyrelsesformand får Mannaz A/S en stærk bestyrelsesformand med bred ledererfaring. Vi har samtidig lagt vægt på Lilian Mogensen’s mangeårigemarkante resultater inden for  lederudvikling og digitalisering, der kan bidrage til den fortsatte udvikling af Mannaz”, siger IDA’s formand Thomas Damkjær Petersen.

Lilian Mogensen siger: ”Mannaz A/S er en dygtig og ambitiøs organisation, der altid har haft fokus på at bidrage positivt til virksomhedernes bundlinje via uddannelse og konsulentydelser inden for strategi, udvikling af organisationer, ledelse og talenter. Fra topledelse og bestyrelsesarbejde har jeg erfaring for, hvor strategisk vigtigt og svært det er løbende at udvikle organisationers og medarbejderes potentiale. Jeg glæder mig til opgaven og til fortsat at sikre, at Mannaz A/S er et fagligt fyrtårn og en foretrukken samarbejdspartner, som skaber synlig værdi for kunderne”.

Lilian Mogensen afløser Christian Herskind, R, Adm. Direktør Refshaleøen Holding A/S, der har været medlem af Mannaz bestyrelse i 16 år, heraf 6 år som formand.

Om Lilian Mogensen (FØDT 1958):

2019 –        : Netværksdirektør & Netværksleder, Topmanagement, EGN Danmark

1998 – 2018: Koncerndirektør og HR-direktør , ATP og direktør for Udbetaling Danmark

1997 – 1998: Personalechef for filialnettet i Den Danske Bank

1993 – 1997: Koncernpersonaleudviklingsdirektør i Den Danske Bank