Del siden

Pressemeddelelse: Claus Rydkjær ny administrerende direktør i Mannaz

5. april 2016

Det internationale konsulenthus Mannaz har udnævnt Claus Rydkjær til ny administrerende direktør. Claus kommer fra en stilling som Managing Director/partner i Accenture, og han tiltræder i Mannaz den 1. juni 2016. Claus har mere end 15 års erfaring med international marketing og salg som konsulent i bl.a. Deloitte, Microsoft og Accenture, og han tiltræder i Mannaz den 1. juni 2016.

Claus har mere end 15 års erfaring med international marketing og salg som konsulent i bl.a. Deloitte, Microsoft og Accenture, og desuden han har en cand.merc. fra Copenhagen Business School og en MBA i General Management fra Durham University Business School. Claus kommer fra et job som Managing Director/partner i Accenture, hvor han siden 2007 har ledt og vækstet en række forretningsområder.

Gennem hele sin karriere er Claus blevet placeret i positioner, hvor hans entreprenante drive er blevet sat i spil, og han har gentagne gange bevist, at han gennem udvikling og implementering af salgs- og marketingstrategier kan vækste både top- og bundlinje. ”Vi er yderst tilfredse med, at Claus har sagt ja til fremadrettet at stå i spidsen for Mannaz. Mannaz har formuleret en meget ambitiøs vækststrategi, som i løbet af de kommende år skal fordoble vores omsætning, og jeg er overbevist om, at Claus med sin tunge konsulentbaggrund, entreprenante evne til at vækste forretningsområder gennem salg og marketing samt stærke lederegenskaber er den helt rette til opgaven”, siger Christian Herskind, der er bestyrelsesformand i Mannaz.

”Mannaz er en internationalt anerkendt virksomhed med et enormt potentiale for vækst i både ind- og udland, og jeg glæder mig meget til i samarbejde med de kompetente medarbejdere i Mannaz at realisere det store potentiale. Mannaz’ position som internationalt førende i kompetenceudvikling udgør et solidt fundament at bygge videre på, så Mannaz kan fortsætte den positive udvikling og blive en endnu mere attraktiv partner for eksisterende og nye kunder”, siger Claus Rydkjær.

Om Mannaz

Mannaz A/S er et internationalt førende konsulenthus inden for kompetenceudvikling. Med udgangspunkt i innovative og effektive læringsmetoder udvikler de hvert år mere end 10.000 ledere, projektledere og vidensmedarbejdere. Deres visionære og virkelighedsnære løsninger har et strategisk afsæt og skaber reel effekt. Med kontorer i København, London, Malmø og Hong Kong samt et globalt netværk af facilitatorer udvikler de mennesker over hele verden.